Καρκίνος Πνεύμονα

Καρκίνος Πνεύμονα

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι ένας πολύ συχνός. Χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες ανάλογα με τον ιστολογικό του τύπο: μικροκυτταρικού τύπου και μη μικροκυτταρικός καρκίνος, που έχουν διαφορετική θεραπεία και πρόγνωση.

Συχνότητα-Αίτια

ο καρκίνος του πνεύμονα είναι το πιο συχνό αίτιο θανάτου από καρκίνο παγκοσμίως. Δεν υπάρχει αμφιβολία σήμερα ότι το κάπνισμα ευθύνεται για το 80% όλων των τύπων του καρκίνου του πνεύμονος. Η διακοπή του καπνίσματος είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για προφύλαξη από τη νόσο. Άλλοι παράγοντες κινδύνου είναι η ακτινοβολία, η επαγγελματική έκθεση σε τοξικές ουσίες και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Συμπτώματα-Διάγνωση

Συνήθως ο καρκίνος του πνεύμονα δεν προκαλεί συμπτώματα στα αρχικά στάδια. Μερικές φορές ανακαλύπτεται τυχαία ύστερα από ιατρικό έλεγχο για άλλο λόγο. Το πιο κοινό σύμπτωμα είναι ο βήχας που εμφανίζεται, όταν ερεθίζεται ή πιέζεται κάποιος βρόγχος. Επίσης ο επίμονος θωρακικός πόνος είναι ένα σύμπτωμα που οδηγεί συχνά στη διάγνωση της νόσου. Η δύσπνοια και οι συχνές αναπνευστικές λοιμώξεις, η αιμόπτυση, η βραχνάδα της φωνής και το πρήξιμο του προσώπου αποτελούν συμπτώματα του καρκίνου του πνεύμονα. Μπορεί να υπάρχει επίσης ατονία, ανορεξία, απώλεια βάρους και πυρετός.
Μια απλή ακτινογραφία θώρακος είναι συνήθως αρκετή για την αρχική διάγνωση. Η αξονική και η μαγνητική τομογραφία θώρακος δίνουν περισσότερες πληροφορίες και μεγαλύτερη ακρίβεια όσον αφορά στην ύπαρξη μεταστάσεων και την έκταση του όγκου. Η βρογχοσκόπηση και η βιοψία του όγκου θέτουν την τελική διάγνωση, το βαθμό της κακοήθειας και τον τύπο του καρκίνου.

Η θεραπευτική αντιμετώπιση εξαρτάται από την έκταση της νόσου. Γενικά, οι τρεις κλασικοί τρόποι θεραπείας (χειρουργική, χημειοθεραπεία, ακτινοβολία) δίνουν καλά αποτελέσματα (μέχρι και πλήρη ίαση) όταν βέβαια η νόσος βρίσκεται σε αρχικά στάδια ενώ πλέον η στοχευμένη θεραπεία και η ανοσοθεραπεία έχουν συμβάλει στην αντιμετώπιση της νόσου.

Συμπλήρωσε εδώ: Καρκίνος Πνεύμονα

Tagged In: lung