Καρκίνος Στομάχου

Καρκίνος Στομάχου

Επιδημιολογία

Ο καρκίνος στομάχου είναι ένα από τα συχνότερα κακοήθη νεοπλάσματα του πεπτικού σωλήνα. Προσβάλει περισσότερους άνδρες από γυναίκες και η συχνότητά του αυξάνεται με την ηλικία.

Προδιαθεσικοί παράγοντες

• Διαιτητικές συνήθειες, όπως η υπερκατανάλωση αλατιού, αποξηραμένων και καπνιστών τροφών
  • Λοίμωξη από το Ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού με αποτέλεσμα την πρόκληση ατροφικής γαστρίτιδας, η οποία σχετίζεται με νεοπλασίες του στομάχου
  • Κάπνισμα
  • Υπερκατανάλωση αλκοόλ
  • Γονιδιακές μεταλλάξεις σχετίζονται με συγκεκριμένους τύπους καρκίνου του στομάχου

Συμπτώματα και σημεία

• Πόνος στο επιγάστριο
  • Δυσπεψία και μεταγευματική δυσφορία
  • Ναυτία, έμετοι
  • Αναιμία
  • Αιματέμεση

Σε πιο προχωρημένη νόσο παρατηρείται απώλεια βάρους ή ακόμη και ψηλαφητή κοιλιακή μάζα.

Διάγνωση

Η βασική διαγνωστική μέθοδος για τον καρκίνο του στομάχου είναι η γαστροσκόπηση με την οποία λαμβάνεται και βιοψία. Με την αξονική τομογραφία κοιλίας και θώρακος ελέγχεται η έκταση της νόσου.

Η χειρουργική εξαίρεση του όγκου όταν διαγνωσθεί σε αρχικό στάδιο, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες ίασης. Σε περίπτωση τοπικά προχωρημένης ή μεταστατικής νόσου, ο ασθενής μπορεί να αντιμετωπιστεί με χημειοθεραπεία και ακτινοθεραπεία.

Συμπλήρωσε εδώ: Καρκίνος Στομάχου